‍۱۰ مکان برای پیدا کردن ایده‌های استارت آپی

 

می دانیم مهم تر از خلاقانه بودن یک ایده استارت آپی، به درد بخور بودن آن برای مردم است!

با بنده همراه باشید تا ۱۰ مکان مناسب را برای پیدا کردن ایده های استارتاپی به شما معرفی کنم:

 

۱) اسمارت‌فون شما:

شما می توانید اپ‌هایی را که در مارکت ها «هستند» ولی «به درد نمی خورند» یا «نواقص زیادی دارند» یا «کار کردن با آن ها خیلی سخت است» یا «بیش از حد گران است» و… درنظر بگیرید و یک نسخه بهبود یافته از آن ها را تولید کنید.

۲) موتورهای جست و جو:

وقتی که در گوگل جست و جو می کنید، ۳ اتفاق ممکن است بیفتد:

نتیجه دلخواتان را پیدا می کنید.به نتیجه دلخواهتان نزدیک می شوید.نتیجه دلخواتان را پیدا نمی کنید.

درصورت وقوع دو حالت آخر،شما شانس این را دارید که مطالب مناسب و قوی تر را در موتورهای جست و جو قراردهید و با این کار علاوه بر توسعه موضوع مورد نظرتان،کسب و کاری با موضوع تولید محتوای مورد طراحی کنید.

 

۳) شبکه‌های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی معمولا روش مودبانه ای برای سرک کشیدن به زندگی دیکران است و این امر شاید اصلا ارتباطی با شما و کسب و کارتان نداشته باشد در نگاه اول،اما با اندکی جست و جو به جملاتی مانند “چطور می توانم…” یا “کسی میداند چطور میشود…” برمیخورید.اینها همان ایده های آغازین شما برای کسب و کارتان هستند که در بستر پست های اجتماعی پنهان شده اند!

 

۴) کامنت‌های دنیای اینترنت:

افراد پس از خرید محصولی، یا قبل از آن در صفحات و وبلاگ ها در مرور آن محصول به صحبت و تبادل نظر می پردازند.نظرات افراد درباره نقاط قوت و کم و کاستی های یک محصول یا خدمات را میتوانید در سایت هایی مانند آمازون یا دیگر فروشگاه های ایترنتی پیدا کنید و با بهبود و رفع آن مشکلات کسب و کار جدیدی را صورت بدهید.

۵) منزل خودتان:

نگاهی به منزل خود و مشکلاتش بیاندازید،چه چیزهایی دردسر ساز هستند برایتان؟اتاق نامرتب؟لوله کشی نامناسب خانه؟عدم وجود مراقب مناسب برای غذاها؟این مشکلات با شانس بسیار بالایی در دیگر خانه ها نیز مشترک هستند.کافی است شما برای حل آنها کمر همت ببندید،و به راحتی مخاطبین بسیاری را برای خود جذب کنید!

 

۶) محله‌ای که در آن زندگی می‌کنید:

ویژگی دموگرافیک یکسان در یک محله به شما میتواند کمک کند تا با یک ایده بکر بتوانید حجم انبوهی از مخاطبین را جذب کنید.اگر همسایه های شما افراد کارمندی هستند که نیازمند یک سرویس و خدمات برای مراقبت از فرزندانشان کی باشند،این کسب و کار آینده شما می تواند باشد!یک محله همواره مانند معدنی از ایده ها و خلاقیت ها با مخاطبین آماده می تواند عمل کند!

۷) اداره‌ی خودتان:

اگر به دنبال یک شغل نیمه وقت هستید،از همکاران خود در باره مشکلات و دغدغه هایشان بپرسید،برخی از آنان نیازمند خدمات منزل هستند و…تمامی این ایده ها را شما می توانید با عملی کردنشان،به دستیابی مخاطب و مشتری برسانید و مشکلات همکارانتان را نیز حل کنید.

 

۸) مغازه‌ی خواربار فروشی:

اگر عاشق غذا و مواد غذایی باشید،به راحتی می توانید جای خالی محصول و غذای مورد نظر خود را در قفسه ها حس کنید.این جای خالی را شما می توانید با تولیدات خودتان و یک روند اداری-بهداشتی تولید و ارائه کنید.اما مطمئنا کسب و کار شما با توجه به خالی بودن قفسه ها جایگاهش را در فروشگاه ها پیدا کند.

 

۹) فروشگاه‌ها:

به فروشگاه ها بروید،اما نه برای خرید،بلکه برای تولید.دقت کنید که کدام یک از محصولات فروشگاه را می توانید خودتان تولید کنید . یک خط تولید خانگی راه اندازی کنید؟شاید یک لباس دست بافت،یا وسیله های دست ساز جایشان در فروشگاه خالی باشد و این شما باشید که باید جای آن را پر کنید

۱۰) مدرسه فرزندتان یا کودکی که از او مراقبت می‌کنید:

اگر یک فرزند داشته باشید،می دانید که هرچیزی که فرزند شما کمک کند،ارزش خریدن دارد.به مدرسه او بروید و از پدر و مادرهای دیگر در مورد فقدان ها و خلا هایی که حس میکنند بپرسید

به خاطر بسپارید که هم اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید،بی نهایت ایده بکر و خام وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها کسب و کاری را آغاز کنید و به موفقیت برسید.

نویسنده مطلب: محمدرضا عباسپور رُکنی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

97 − = 95