۶دلیل برای اینکه هر کسب وکار کوچک باید یک سایت داشته باشد

آیا کسب و کار کوچک شما باید یک وب سایت داشته باشد؟

بر اساس یک نظرسنجی توسط شرکت تحقیقاتی کلاچ،بسیاری از کسب و کارهای کوچک هنوز از اینترنت برای انجام کسب و کار استفاده نمی کنند. در واقع،۴۶  درصد از کسب و کارهای کوچک ایالات متحده هنوز وب سایتی برای شرکت خود ندارند.

فکت بوک در سال ۲۰۱۴  اعلام کرد که تنها ۴۱ درصد از کارهای کوچک کانادایی، وب سایت دارند، در حالی که سرمایه گذاری تجاری در کانادا در حوزه تجارت الکترونیک بسیار ناراحت کننده شده است.

اولین دلیل برای اینکه شرکت شما نیاز به یک وب سایت دارد،حتی اگر کسب و کار شما دارای پنج کارمند یا کمتر  باشد این است که تعداد زیادی از کارکنان شما این فرصت را داشته باشند تا از زمانی که دارند به خوبی استفاده کنند و زمان کمتری را هدر دهند.

برای مثال،یک مطالعه به وسیله comScore کانادا دریافت که کانادایی ها در عرض یک ماه ۳۶٫۳ ساعت از مرورگر استفاده می کنند،در حالی که آمریکایی ها هر ماه ۳۵٫۲ ساعت  صرف استفاده از مرورگر می کنند.( این مطالعه همچنین دریافت که کانادایی ها هر ماه بیشتر از هر کس دیگری صرف استفاده از مرورگر می کنند).

در ضمن،یک گزارش حسابرسی شرکت Nielsen برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ دریافت که حدود ۸۱ درصد بزرگسالان در ایالات متحده دارای گوشی های هوشمند هستند که حدود یک ساعت و ۳۹ دقیقه روزانه به طور متوسط برای مصرف رسانه ها استفاده می شود.

ایالات متحده و کانادا هر کدام ۸۸٫۵ درصد از کاربران اینترنت هستند.

همه این ها به این معنی است که چشم های زیادی وجود دارد که می تواند با وب سایت کسب و کار کوچک شما ارتباط برقرار کند، اگر شما یکی از آنها را  برای خود داشته باشید.

اگر یکی از آن شرکتهای کوچک را که یک وبسایت ندارید اداره می کنید،و این واقعیت به تنهایی شما را متقاعد نمی کند که حضور آنلاین خود را برای کسب و کارتان توسعه دهید،در اینجا شش دلیل دیگر وجود دارد:

۱) مردم از اینترنت همانند دفترچه تلفن خود استفاده می کنند.

باید بگویم که صاحبان کسب و کار کوچک اگر کسب و کار آن ها محلی بود،برایشان مهم نبود که سایت دارند یا نه. اما اکنون تقریبا همه از اینترنت برای دریافت اطلاعات استفاده می کنند،حتی اطلاعات محلی. مشتریان بالقوه با استفاده از گوشی های هوشمند و رایانه های لوحی خود تصمیم می گیرند که کجا بروند و چه چیزی بخرند.بنابراین کسب و کار شما باید به جستجوی محلی تبدیل گردد یا مراقب باشید،افرادی که در جستجو هستند، کسب و کارهای محلی بیشتری را به جای شما به دست خواهند آورد.

۲)یک وب سایت به کسب و کار شما مشروعیت می دهد.

مردم انتظار دارند که کسب و کارها وب سایت های خود را داشته باشند،درست همانطور که انتظار می رفت کسب و کار ها  یک آدرس واقعی برای کسب و کار فیزیکی خود داشته باشند.

عدم داشتن یک وب سایت کسب و کار پرسشی برای مشتریان مطرح می کند. آیا شما یک لوددیت تکنولوژیک هستید؟یا چنین چیزی که  راه اندازی سریعی را دارد، شما حتی نمیتوانید این را انجام دهید؟هر چیزی که شما نمی خواهید مردم در مورد کسب و کار شما فکر می کنند.

۳) وب سایت کسب و کار به شما یک کانال بازاریابی دیگر می دهد.

داشتن یک وب سایت کسب و کار به شما یک حضور آنلاین اینترنتی می دهد.فکر کنید یک بیلبورد اینترنتی است. فورا شما فرصتی دیگر برای معرفی افراد به محصولات و خدمات خود و راه دیگری برای افرادی که شما را پیدا کرده اند را دارید. (البته،اینکه چقدر بیلبورد شما مردم را به خودش جذب کند به تلاش های بازاریابی آگاهانه شما برای جلب توجه مردم بستگی دارد،مانند بهینه سازی موتور جستجو،وبلاگ نویسی،استفاده از رسانه های اجتماعی،و تبلیغات آنلاین.)

۴) یک وب سایت کسب و کار فرصت دیگری برای جمع آوری داده ها  و هدایت جهت تولید را فراهم می کند.

برای مثال،درخواست از مردم برای نوشتن آدرس ایمیل خود را بر روی کاغذ و قرار دادن آنها در یک نمایشگاه فیزیکی سخت است. اما درخواست از مردم برای تایپ آدرس ایمیل خود را در یک جعبه در وب سایت بسیار، بسیار ساده تر است. به خصوص اگر بفهمند که چیزی برای آن می گیرند،مانند یک خبرنامه،یک گزارش ویژه یا یک کتاب الکترونیکی. و هنگامی که شما آدرس ایمیل دارید، یک راه دیگر برای رسیدن به مشتری بالقوه خود نیز خواهید داشت.

۵) هزینه های تجارت الکترونیک هر ساله افزایش می یابد.

در آمریکا،هزینه های تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۵، ۳۴۱٫۷ میلیارد دلار بود،و forrester reaserch incپیش بینی می کند که خریداران آنلاین، ۳۸۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ صرف خواهند کرد. پیش بینی می شود خرده فروشی تجارت الکترونیک در سالهای آتی رشد سریع داشته باشد. رفتن از ۳۹۶٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۶۸۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰٫

در کانادا،هزینه های تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۵، ۲۷ میلیارد دلار بود و انتظار می رود که فروش تا سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار باشد. کانادایی ها بیشتر در خارج از کشور خرید می کنند،با ۶۷٪ از خرید از کشورهای دیگر

۶) اتاق نشیمن می تواند مشتریان را به فروشگاه شما هدایت کند.

اگر شما یک فروشگاه آجر و ملات دارید،سرمایه گذاری در ساختن حضور آنلاین مانند یک وب سایت تجارت الکترونیک با افزایش محبوبیت روزافزون وبسایت، می توانید سود آفلاین خود را افزایش دهید.

بیش از ۹۰ درصد از خرید جهانی هنوز به طور آفلاین اتفاق می افتد.

دلیل عدم آنلاین بودن شما چیست؟

یک تاجر کوچک به من گفته بود که وبسایت ندارد،زیرا او به دنبال کسب و کار بیشتر نیست.او یک متخصص برق است!

اما اگر واقعا میخواهید کسب و کار بیشتری داشته باشید،یک وب سایت کسب و کار در حال حاضر مانند کارت کسب و کار است. یک نیاز برای هر کسب و کار! و فکر نکنید که شما باید تجارت الکترونیک را در اختیار داشته باشید.

یک وبسایت که به عنوان کارت کسب و کار دیجیتال خدمت می کند، جهت ارائه اطلاعات در مورد کسب و کار شما و آنچه که برای جستجوکننده ها می توانید انجام دهید، ارزشمند است.

اگر شما یک وبسایت ندارید،با نحوه دریافت و ثبت یک نام دامنه شروع به کار کنید،که اولین گام کسب و کار آنلاین شماست.

سپس نگاهی به مدل های مختلف کسب و کار آنلاین بیندازید و ببینید که چه نوع حضور وب برای کسب و کار کوچک شما بهتر خواهد بود.

پس در آخر به سوالی که در ابتدای صحبت پرسیده شد می توان پاسخ بله را داد و وجود یک وب سایت برای کسب و کار را ضروری دانست.

اگر هم اکنون قصد راه اندازی وب سایت برای کسب و کار کوچک و هر نوع کسب و کاری را دارید می توانید با کارشناسان گروه نرم افزاری باتیس جهت سفارش همراه شوید تا هر چه زودتر به خواسته خود برسید.

 

نویسنده مطلب: محمدرضا عباسپور رُکنی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

47 + = 56