استراتژی های موجود برای پیدا کردن کسب و کاری جدید

در این پست سعی بر این داریم تا با استراتژی های لازم جهت پیدا کردن کسب و کاری جدید شما را آشنا کنیم.

پس با ما همراه باشید…

۴ استراتژی وجود دارد که می توانید برای یافتن محصولات یا خدمات به کار بگیرید و کسب و کارتان را شروع کنید.

در زمینه ی خودتان تحقیق کنید

اولین استراتژی، پیدا کردن  محصول یا خدمات جدید در زمینه ی مورد نظرتان است. شاید ایده ای میلیون دلاری در ذهن  داشته باشید.خیلی ها ایده ای برای یک محصول یا خدمت داشتند که مدام فکرشان را به خودشان مشغول می کرد و آن ها هم کنارش می زدند یا نادیده می گرفتند.

گفته می شود هر فرد در سال، چهار ایده دارد که به کار مربوط می شود و یکی از آن ایده ها(اگر پیگیرش باشند) می تواند ثروتمندشان کند. بنابراین به مهارت ها و زمینه ی مورد نظرتان نگاه کنید. به ذهن تان بنگرید و به ایده هایتان توجه ویژه ای داشته باشید.

چشمان تان را باز کنید

دومین استراتژی این است که محصول یا خدمات جدیدی را موقع سفر پیدا کنید. چشمان تان را رو به موقعیت ها باز کنید.

یکی از مولتی میلیونرهای دنیا، ثروتش را با سفر به شرق شروع کرد؛ آن جا نوع منحصر به فردی از آب پرتقال را دید که به پرتقال جولیوس معروف بود و بعد، حقوق انحصاری فروشش را در غرب گرفت. از آن جا هم کار را به رستوران ها، مشاوراملاک و آپارتمان توسعه داد. از همان تجارت آب پرتقال جولیوس، جریان نقدینگی بالایی راه انداخت که از او یک مولتی میلیونر ساخت.

بعضی وقت ها فقط پیدا کردن محصول یا خدماتی می تواند باعث ثروتمندشدن شود که در جایی دیگر بازار خوبی دارد و به بازار شما وارد نشده است.

امتیاز فروشش را بگیرید 

وقتی یک محصول یا خدمات جدید پیدا می کنید، یادتان باشد حق فروش انحصاری آن محصول یا خدمت را در بازار خودتان بگیرید. بعضی وقت ها این حقوق و امتیازها در صورت تقاضا، موجود خواهند بود.

مطمئن شوید آن کار از قبل موفق بوده است

بعضی وقت ها درخواست امتیاز فروش در بازار خودتان، همه ی کاری است که باید انجام دهید. این هم راه انجامش است؛ قبل از این که محصول یا خدماتی را به بازارتان بیاورید، کاملا مطمئن شوید فروشش در جایی دیگر بسیار خوب است. خیلی ها محصولات را بیرون از بازارشان تبلیغات می کنند؛ چون در بازار خودشان نمی فروشند؛ بنابراین مطمئن شوید آن محصول در بازارهای دیگر هم فروش دارد.

دنبال موقعیت های تجاری باشید 

استراتژی شماره سه، باز نگه داشتن چشم ها و گوش ها برای هر موقعیت کسب و کاری است که دور و برتان اتفاق می افتد. روندی پولساز ایجاد کنید. فردی با تاسیس یک مغازه روبروی یک مرکز تجاری که در حال توسعه بود، خیلی موفق شد. ترافیک آن مرکز، آن فضای بازرگانی را به شدت ارزشمند کرد. بنابراین از آن چه در دور و برتان اتفاق می افتد، با خبر باشید.

مطمئن شوید به محصولتان باور دارید

و استراتژی چهارم و آخر این است؛ یادتان باشد فقط در بازاریابی و فروش چیزی موفق خواهید بود که به آن باور دارید، خودتان استفاده اش می کنید و به بهترین دوست تان هم استفاده از آن را توصیه می کنید.

اغلب اشخاصی را دیده ام که این اشتباه بزرگ را مرتکب می شوند که محصول یا خدماتی را می فروشند که نه خودشان از آن استفاده می کتنتد و نه به کسی استفاده از آن را توصیه می کنند؛ و با وجودی که خودشان آن را نمی خرند، فکر می کنند مردم این کار را خواهند کرد. بنابراین یادتان باشد باید واقعا و واقعا به محصول باور داشته باشید. باید نسبت به آن محصول هیجان داشته باشید. باید کاملا باور داشته باشید که این محصول می تواند کیفیت زندگی یا کار شخصی دیگر را بالا ببرد و بعد، برای صحبت در موردش مشتاق باشید.

نتیجه گیری و انجام استراتژی ها:

در این جا دو نکته وجود دارد که می توانید با انجام آن ها، این استراتژی های راه اندازی کسب و کار را در زندگی تان عملی کنید.

اول، ذهنیت یک کسب و کار جدید را پرورش دهید.

همیشه دنبال محصولات و خدماتی در پیرامون تان باشید که مردم احتیاجش دارند، می خواهند و مایلند بابت آن پول دهند.

دوم، جریانی پولساز به وجود آورید. در اطراف تان بگردید دنبال موقعیت هایی برای فروش محصولات یا خدماتی که الان به قیمتی بالاتر یا به تعدادی بیشتر، عرضه نمی شوند. امکانات، همه جا وجود دارد.

برگرفته از کتاب: درآمدتان را ۱۰۰۰درصد افزایش دهید/برایان تریسی

نویسنده مطلب: محمدرضا عباسپور رُکنی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − = 12