دوره آموزش بهینه سازی وب سایت(SEO)- بخش سوم-لینک ها و کلیدواژه های به کار رفته در آن، اعتبار سایت

در خدمت شما هستیم با بخش سوم از دوره آموزش بهینه سازی وب سایت(سئو)، در این قسمت قصد داریم درباره ی یکی از موضوعات مهم در سئو یعنی  بک لینک ها صحبت کنیم.

اگر بخواهیم به زبان ساده بک لینک را تعریف کنیم به این صورت است که اگر یک وب سایت آدرس وب سایت شما را در داخل صفحه وب سایت خود قرار دهد به این معنی است که شما یک بک لینک از آن سایت دریافت کرده اید.

می توان گفت که بک لینک ها برای موتور های جست وجو بسیار مهم بوده و آن ها را به دقت بررسی می کنند.بک لینک ها به موتور های جست و جو کمک می کنند تا سایت شما را پیدا کنند.برای این که سایت شما ایندکس شود باید لینک هایی به وب سایت شما اشاره کنند، موتور های جست و جو این لینک ها را دنبال کرده و سایت شما را پیدا کرده و آن را در ایندکس خود قرار می دهد.سایتی که هیچ لینکی به آن اشاره نکند دچار مشکل می شود و احتمالا هرگز در ایندکس قرار نمی گیرد.

در این جا می خواهیم به بررسی ویژگی های یک بک لینک خوب بپردازیم.

کلید واژه:

همان طور که می دانید کلید واژه ها اساس کار سئو هستند.کلمه یا همان کلید واژه ای که برای وب سایت خود انتخاب می کنید باید مرتبط با موضوع صفحه ای باشد که شما لینک آن را در وب سایت خود قرار داده اید.این کلمات به موتور های جست وجو کمک می کند تا موضوع صفحه مقصد را درک کند. از به کار بردن کلماتی چون این را کلیک کنید یا کلیک خود داری کنید چون این کلمات کمکی به موتور های جست و جو نمی تواند بکند.

سئو
بک لینک

مرتبط بودن وب سایت:

هنگامی که می خواهید آدرس وب سایتی را در صفحه خود قرار دهید به این نکته توجه داشته باشید که  اگر موضوع وب سایت مقصد با موضوع وب سایت شما تشابه داشته باشد ازرش بسیار بالاتری نسبت به وب سایتی دارد که با موضوع وب سایت شما هم خوانی ندارد.

سئو
وب سایت های مرتبط

به عنوان مثال اگر موضوع وب سایت شما ورزشی است و وب سایت های ورزشی لینک شما را در صفحه خود داشته باشند ارزش بسیار بالاتری نسبت به وب سایتی با موضوع خبری است که لینک شما در صفحه خود دارد.

اعتبار وب سایت مقصد:

سئو
قابل اعتماد بودن وب سایت

موتور های جست وجو سایت هایی که لینک سایت شما را در خود قرار می دهند را نیز بررسی می کند. اگر لینکی که به سایت شما اشاره می کند در صفحه ای با رنک بالا باشد ارزش بالاتری نسبت به لینکی دارد که در صفحه ای با رنک پایین قرار دارد. توجه داشته باشید که هر صفحه در وب سایت دارای رنک مشخصی است و این رنک می تواند در سایت متفاوت باشد پس مطمئن شوید که لینک وب سایت شما در صفحه ای با رنک بالا قرار گیرد.همچنین قابل اعتماد بودن سایت ارزش بالاتری نسبت به سایت های غیر قابل اعتماد دارد. اگر شما لینک سایتی را در صفحه خود دارید که غیرقابل اعتماد است این یک امتیاز منفی برای سئو شما به حساب می آید.

DoFollow و NoFollow:

همان طور که در بخش های بالا ذکر شد اگر  لینک وب سایت های غیر معتبر یا غیر اعتماد را در صفحه خود داشته باشید از طرف موتور های جست وجو جریمه خواهید شد.برای جلوگیری از این جریمه شدن کافی است خاصیت rel=Nofollow را به لینکی که به ان اعتماد ندارید اضافه کنید در این صورت موتور های جست وجو این لینک را دنبال نکرده و آن را بررسی نمی کنند.

سئو
دنبال کردن لینک

اگر می خواهید لینک های دیگر توسط موتور های جست وجو بررسی شوند نیازی به اضافه کردن خاصیت rel =DoFollow نیست چرا که موتور ها به صورت پیش فرض این لینک ها را بررسی خواهند کرد.

تعداد لینک های خارجی:

موتور های جست وجو تعداد لینک های خارجی در صفحه شما را نیز بررسی می کنند.توجه داشته باشید تعداد لینک های خارجی شما طبیعی بوده و تعداد آن بیش از حد زیاد نباشد در این صورت موتور های جست وجو  سایت شما را کم اهمیت می دانند.تعداد لینک های خارجی صفحه شما باید کم تر از تعداد لینک های داخلی شما باشد. درصد کل لینک های داخلی وب سایت به تعداد کل لینک ها باید بیشتر از ۵۰ درصد باشد.

نویسنده مطلب: سالار اشرفی

یک دیدگاه در “دوره آموزش بهینه سازی وب سایت(SEO)- بخش سوم-لینک ها و کلیدواژه های به کار رفته در آن، اعتبار سایت

  • رضا مهدی زاده

    (اردیبهشت ۴, ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ ق٫ظ)

    خییییییلی هم خووووب!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 86 = 96